onsdag 11. november 2015

Gjenbruk

Gjenbruk er populært, men jeg tror vi er bedre enn de fleste altså.
Den siste uka har vi jobbet mye med overbygget på plattingen.
Ingenting vi bruker her er kjøpt inn, så foreløpig har det ikke kostet oss 5 øre.


Takstolene blir bygget av restemateriaer. Noe kommer fra den gamle låven her, noe fra et vennepar 
av oss som holder på å pusse opp, og noe hadde pappa med seg hjem fra jobb, beregnet til ved.


Bølgeblekkplatene er noe pappa har byttet en annen plass, så disse skulle bare kastes.
Takrenner og kledningsbord kommer fra huset som vennene våre pusser opp.


Blekkplatene skrues fast med skruer med gummi på.
Siden vi ikke hadde det, så måtte de lages.


Har en veldig hjelpsom katt her. Jeg måtte til slutt stenge han inne på badet. 
Hvis ikke kunne det fort røket noen værhår.


 "Gummiskruer" lager vi til av gulvmattene fra en gammel bil vi har stående.


Til og med spikerene er gjenbruk.
Jeg har hatt jobben i noen dager med å rette de, og det skal jeg fortsette med nå, 
så fort jeg er ferdig med å klippe gummimatter.
Jeg gleder meg masse til dette blir ferdig, og ikke minst til å se om vi klarer det helt gratis.


Må bare vise bilde av denne skjønne lille også, som kom plutselig på besøk til oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar