torsdag 5. november 2015

Jobb-jobb-jobb

Når man er samboer med en arbeidsledig polakk, så nytter det ikke å ligge på latsiden.
Har ikke sett maken til arbeidsjern. Veldig bra for meg, og gården.
Det siste året er det blitt gjort mer her enn de 10 foregående årene til sammen.
Mye var gjort halveis, og snaut nok det før han kom og tok tak i ting.


Dette var starten på et lite overbygg på plattingen utenfor butikken.


Jeg vet ikke hvor mange år det har stått slik.


Men en mørk novemberkveld var Tomek veldig rastløs.
Da var det bare å ta tak (bokstavlig talt) og begynne å ferdiggjøre taket.


Mørket og kulden er ingen hindring for han.
Og han "pisker" meg også rundt. Jobb-jobb-jobb...
Jeg har ingenting imot det, og hjelper til så godt jeg kan med å sage, holde, og være håndtlanger.
I første omgang skal dette bare være en plass å sette bort hagemøbler før snøen laver ned.
Men planene videre er veldig klare.
Jeg gleder meg til våren når det ferdige resultatet kan vises frem, og taes i bruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar