mandag 2. mai 2016

Oppussing av stua

Sånn så det ut på veggene her før
Brystpanelet var malt elfenbenshvit, men etterhvert som interiøret ble hvitere og hvitere,
så ble panelet gulere og gulere.
Pluss at den hadde krympet endel siden forrige malingsstrøk.


Jeg var egentlig ikke lei av den gamle tapeten i stua, 
men etter 12-13 år var det på høy tid men litt oppussing.
 

Det var såvidt jeg klarte å finne en plass jeg kunne ta bilde, uten skrue- eller spikerhull.


Den nye tapeten ser sånn ut på nært hold.
Det passer jo fint her vi bor i skogkanten.
Kan hende jeg blir fort lei, men da er det bare å rulle over med litt maling.
Og det er jo bare på noen små vegger. Resten ble malt.
Tapeten er kjøpt på rusta til 50,- pr rull.


Heldigvis var denne oppussingen ganske fort gjort, så stua så ikke slik ut så lenge.


Taket fikk også et velfortjent strøk maling.


Der hvor vi ikke tapetserte på nytt, sparklet og malte vi bare den gamle tapeten.
Hjørnehylla har vært der i årevis, og den skal bare få bli.
Huset heller mye, som dere ser. Det er 13 cm forskjell oppe og nedepå denne veggen.
Denne hjørnehyllen gjør at skjevheten ikke blir fullt så synlig.


I spisedelen av stua ble panelet malt hvitt, samme som vinduskarmene, peisen og brannmuren.


Og sånn ble resultatet.
Jeg liker så godt disse gardinene om sommeren.
De er mamma sine gamle avlagte stuegardiner.


På ønskelista nå står en ny (gammel) tvbenk.
Har endel stående som jeg kunne brukt, men de er litt store, så jeg avventer litt.
Det er snart loppemarkedsesong, så jeg satser på å finne noe da. 


Her er fargen på nært hold, det er en rest vi fikk.
S1010-Y50R fra Nordsjö.


Spisedelen ser sånn ut foreløpig, men her har jeg andre planer etterhvert.
Jeg vil ha det store spisebordet inn i naborommet, og et mindre et her.
Men da må vi først bygge på baren for å få biljardbordet ut der.


Oldermors hansker og mine gamle sko har selvsagt fått plass på veggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar