mandag 19. september 2016

Det går stadig fremover

Her jobbes det nesten døgnet rundt.


Det er viktig å holde væskebalansen i orden når man jobber i solsteiken.


Mannen i månen følger med på arbeidet til langt utpå kvelden.


Jeg er så imponert over hva denne mannen får til.
Alt dette har han klart å bygge helt alene, og nesten helt gratis.


 Mamma og pappa skulle ha bort en terrasse, så den jobben tok selvsagt Tomek.
Materialene derfra ble flyttet over plenen, og holder nå på å bli butikk og spillerom.


Vi har også fått endel materialer gjennom Finn og Facebook.


Pappa har hatt opprydning i verkstedet sitt, så derfra fikk vi alt vi trenger av spiker og skruer.
Det eneste vi har trengt å kjøpe hittil er presenningene til taket.


Mørket er ingen hindring.
Han står virkelig på fra morgen til sene kvelder.

 

I dag er han avgårde og plukker ned takstein fra en garasje. De skal opp på taket her etterhvert.


Chanel vil også følge med på hva som skjer ute, men det ble litt kaldt for henne.
Inn ville hun ikke, så hun måtte få låne Tomek sin jakke og varme seg under.
Jeg kan ikke hjelpe så mye med byggingen, men litt småpussel har jeg også fått til.


Litt søppel har havnet på bålet, og jeg har fått vasket vinduer og satt opp noen av sprossene.


Huset er jo så mye koseligere med sprosser på.
Det var virkelig på tide å få de opp igjen nå, nymalte og fine.


Sprossene er laget av min bestefar for mange år siden.


Jeg kommer nok til å bruke flere dager på å pusle på plass riktig sprosse til riktig vindu.
Mulig jeg gir opp, og får boret nye hull til proppene.
En ting er iallefall helt sikkert, neste gang de skal ned, så skal de merkes! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar