tirsdag 8. november 2016

Strømbrudd

Endelig er strømmen tilbake!
Vi var uten strøm fra lørdag til sent på mandag.
Litt deilig også egentlig, ingen tv eller data.


Tomek som er en god del mer rastløs enn meg, slet litt med å få dagene til å gå.


Men med hodelykt klarte han å sysselsette seg litt, selv uten strøm.


Helgerengjøringen tok han greit med feiekost, vaskefille og spruteflaske.


Han er nesten avhengig av suppe, og det fikk han også kokt seg på et gassbluss.


Jeg har kost meg masse med svart tv og levende lys.


- Og fyr i peisen. Heldigvis har vi nok av ved en stund til.


Saga elsker snøen, så for henne er det ikke noe problem uten strøm om dagen.
Da er hun mest ute og leker likevel.


Tror hun var litt innspirert av Trollsfilmen når hun laget denne snøprinsessa.


Man tar hva man har...
Hundemat til øyne, kinderkapsel til nese og peanøtter til munn.
Fantasien er iallefall på topp.


Men etter noen timer ute i snøen var det godt å kose litt under dyna foran peisen.


Dyrene trives også best i stua nå.
Jeg vet ikke hva det er med de kattene våre, 
men de skal alltid legge seg på steder som egentlig er altfor små til de. 
De har flere katte og hundesenger rundt i huset, men de er ikke så gode å ligge i, tydligvis.


Jeg var på loftet og fant frem gamle interiørblader jeg kunne lese,
og jeg hadde knapt tømt eskene før Kakao la seg oppi der.


Tomek ordnet også opp så jeg kunne få ladet sigarettene og telefonen!


I gårkveld koste vi oss med othello og nogot attåt.


Strømbrudd er deilig og avslappende i små doser, men tre dager var nok.
Nå var det godt å få tv og data tilbake, og ikke minst varmt vann.
I kveld er det ingen tvil om at jeg skal legge meg i spaet en god stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar