lørdag 14. januar 2017

Byfolk til gards ~ I ~ Dyrepassere

Jeg har et lite håp, eller jeg har mange håp for fremtiden, 
men akkurat i dag er det dette tankene mine kretser rundt.
Jeg håper noen har lyst til å passe på dyrene våre når vi skal reise på ferie.


Hele Tomek sin familie bor jo i Polen, og vi vil jo gjerne besøke de innimellom,
men det er jo ikke bare å reise bort når vi har dyr som trenger stell.


Vi har fikset opp og innredet en liten leilighet i den gamle løa.
Kanskje noen har lyst på en liten gårdsferie her i landlige og nostalgiske omgivelser?


Da kan dere isåfall få bo her, og stelle dyrene våre og passe på gården mens vi er borte.
Betalingen vil bestå av kost og losji, og mange fine opplevelser.


Det kan også være aktuelt å leie inn folk til hjelp på gården når det er store prosjekter på gang.
I år bør blant annet huset males, og taket tettes. Pluss at hagen skal få en skikkelig oppgradering.
Da står også løa til disposisjon.
Så hvis du eller noen du kjenner kunne være interessert, så ta gjerne kontakt.


I "gamle dager" når bestemor og bestefar drev gården, var Krossvoll et slags sjømannshjem.
Når sjømennene var i land, så bodde noen av de her, og jobbet på gården.
Det høres så koselig ut. Jeg ble også kjent med et par av de når jeg var liten.
Det ene soverommet på loftet kalte vi Peders rom, etter han ene som bodde her i perioder.
Det rommet er nå halve vårt soverom, men jeg kaller fortsatt den delen av rommet for Peders rom.
Noen kaller det også Olstadloftet.
Det er på grunn av at en mann som drev å hugg tømmer ute i Olstad,
i enden av Reddalsvannet, også bodde på det samme rommet når han jobbet her.


Jeg vil med dette sjekke om det er noen som kan ha interesse av dette.
Kanskje en barnefamilie som til vanlig bor i byen trenger litt landlig luft.
Det er ikke mye jobb å stelle dyrene våre, så det blir tid til masse avslapning også.

Dyrepassere   Presentasjon av dyrene  Løa    

Opplevelser     Avkobling

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar