torsdag 16. februar 2017

Haukelikofte

Mamma har strikket kofte til meg.


Jeg trålet internett for å finne akkurat den jeg ville ha.


Jeg skrev litt om det her tidligere.


Jeg ville ha en med mye mønster, uten lus, og en som ikke "alle" andre hadde.
Hun strikket Nancykofte til seg selv, og den er fin den også, 
men du kan jo nesten ikke gå ut, uten å treffe på noen som har helt lik. 
Valget mitt falt på Haukelikofte. 
Jeg hadde aldri sett det mønsteret før jeg googlet etter bilder.


Det er en stund siden den ble ferdig, og jeg var strålende fornøyd, 
- helt til kjendisfarmen begynte...

Neida, jeg er fornøyd enda altså, men den er ikke så unik som jeg ønsket lenger.
Litt unik er den da, med disse knappestolpene.

Og for ordens skyld, så heter den HAUKELIKOFTE, og ikke Vendelakofte.

Kanskje jeg må ønske meg enda en om en stund.
Kanskje jeg må designe mitt eget mønster for å få noe ikke alle andre har. ☺




1 kommentar: