søndag 18. juni 2017

Diabetesvennlig dessert





 På vei hjem fra byen i går, svingte vi innom jordbæråkeren til Thomas Kristian Torp på Jåvoldsletta.


Vi hadde lyst på jordbærgelè til dessert, så da laget jeg og Saga den sukkerfri.
Veldig enkelt og veldig godt.


Mens Saga kuttet opp jordbæra, rørte jeg ut en pose gelatinpulver i 3 dl varmt vann.
Så rørte jeg det sammen med 7 dl funsaft med jordbærsmak.


Den smakte faktisk mye friskere, og mye mer enn vanlig pulvergelè.
Tomek og Stig Einar fikk ikke vite før etterpå at den var sukkerfri.
Det trodde de nesten ikke på...


Dette kommer vi til å lage mer av i sommer tenker jeg.


 Så det fristende ut, så anbefaler jeg å ta en tur til Reddal.


Det var så så varmt når vi var innom at vi ikke orket å plukke selv,
så vi kjøpte noen kurver fra dagen før til kun 10,- pr. kurv.
Plukker du selv, koster de nå 15,- pr. kurv.

Legger ved en link til Thomas sitt album på facebook. 
Det finnes ikke bedre plass å plukke jordbær!
Blir du sulten kan du spise middag også i åkeren, nesten billigere enn du klarer å lage den hjemme.
Det finnes til og med en sjørøverskatt midt mellom alle jordbæra.

Vi må snart tilbake å plukke slik at vi kan fylle opp frysa for vinteren også.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar