søndag 19. november 2017

Carpal tunnel syndromet

I ti år har jeg våknet opptil flere ganger om nettene med intense smerter på grunn av dette syndromet.
Jeg har hatt så vondt at det eneste jeg har lyst til er å skrike, og det har jeg gjort også, mange ganger.
På det verste føles det som å sitte med begge hendene inni et bål. 
Det begynte når jeg var gravid med jentene, 
og jeg regnet egentlig med at det skulle forsvinne etter fødselen, men det gjorde det ikke.

Bilde fra pixabay.com.

Jeg trodde jeg hadde prøvd alt.
Smertestillende piller, kremer, kalde omslag, massasje, støttebandasjer, klapping, risting og banking.
Ingenting hjalp...
Jeg har tenkt på operasjon mange ganger i årenes løp, og drøftet det med legen også mange ganger.
Men så er det det at jeg har barn, dyr og hus. Og i en periode var jeg alene med dette.
Etter en operasjon kan man ikke bruke hendene på flere uker, 
og man kan risikere at det tar 6 mnd før hendene fungerer som normalt igjen.
Jeg har også hørt om flere som operasjonen ikke har hatt noen som helst virkning på i det hele tatt.
Men på tross av alt dette vurderte jeg likevel operasjon igjen nå for en liten stund siden.
Jeg sa dette til mamma, og hun fortalte da at hennes venninne også var plaget med dette.
Og hun fortalte hvordan hun fikk bort smertene.
Herregud, så enkelt...  Jeg kunne ikke tro at det var så lett, men jeg måtte jo prøve det også.
Og det virker...!!! 
Litt vanskelig når begge hendene brenner på en gang, men det går da også.
Trikset er rett og slett å legge armene på utsiden av senga.
La armen henge ned mot gulvet, så forsvinner smertene på sekunder.
Hvorfor var det ingen som tipset meg om dette for mange år siden?

Bilde fra pixabay.com.

 Jeg våkner fremdeles mange ganger om nettene på grunn av dette, 
men istedet for å være våken med smerter i timesvis,
så slenger jeg bare armene ut over sengekanten og sover videre.
Jeg håper at alle som sliter med carpal tunnel syndromet får vite om dette lille trikset.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar